Eos Special Digitaal: Onderwijs - deel 2

Er is een kloof tussen sterke en zwakke leerlingen. De lat lager leggen is volgens pedagoog Pedro De Bruyckere geen oplossing. Traditionele scholen vindt hij zo slecht nog niet. En hij wil de beste leerkrachten in de moeilijkste scholen. En – o ja – schaf groepswerk af. 


Kinderen met dyslexie hebben een grote lees- en/of spellingachterstand. Gespecialiseerde therapie kan die achterstand verkleinen of zelfs wegwerken. 


‘Niet met je vingers!’, zegt de juf. Toch toont onderzoek aan dat kinderen die op hun vingers tellen later beter scoren voor wiskunde. 


Sommige ouders zijn het Nederlands niet (genoeg) machtig. Anderen kiezen er bewust voor hun kroost in een andere taal op te voeden.


Waarom tonen sommige kinderen een grote betrokkenheid voor schoolwerk en andere niet? 


 Hoe kan je als ouder je kind helpen op een verantwoorde manier om te gaan met smartphone en internet?


 (43 pag.)


Dit is het tweede deel van het Eos digitaal themanummer over onderwijs. In het eerste deel lees je onder andere over de school van de toekomst, magie in de klas, waarom jongens sneller afhaken, wat nu de beste studiemethode is en het gevaar van humor in de klas. Dit eerste deel is ook te koop via www.tijdschriftenwinkel.be


*Opgelet: dit digitaal product kan je na aankoop meteen downloaden

Artikelnummer: Themanummer 26

Beschikbaarheid: Op voorraad

€ 2,95
Incl. BTW
Schrijf u nu in op de EOS nieuwsbrief!