FAQ
Bestellingen
Hoe plaats ik een bestelling?
Kies uw product(en) en plaats ze in de winkelwagen. U kan uw bestelling daarna meteen afronden of nog verder winkelen. Als u alle producten gevonden hebt gaat u verder naar ‘betalen’. Vul alle gegevens in en volg de stappen. De bestelling is pas definitief na ontvangst van de betaling.
Kan ik mijn bestelling laten leveren op een ander adres?
Ja zeker. Tijdens het bestelproces kan u de optie ‘naar een ander adres leveren’ aanvinken en een ander afleveradres opgeven.
Kan ik mijn bestelling laten leveren in een ophaalpunt in de buurt?
Dat is helaas niet mogelijk, u dient steeds een fysiek postadres op te geven. De meeste van onze pakketjes met tijdschriften passen door de brievenbus.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Dat kan helaas niet. Wij hebben geen fysieke winkel tot onze beschikking.
Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Dit kan enkel indien u binnen de 12u telefonisch of per mail contact met ons opneemt. Zodra de betaling binnen is, gaan wij er immers meteen mee aan de slag.
Moet ik me registreren om een bestelling te kunnen plaatsen en betalen?
Nee, dat hoeft niet. Bestellen en betalen is ook mogelijk zonder een account. Het voordeel van een account aanmaken is, dat u bij een volgende bestelling niet opnieuw al uw gegevens moet invullen.
Wat is het voordeel om online te bestellen?
U heeft het tijdschrift snel & makkelijk in huis.
Betalen
Welke betalingsmogelijkheden bieden jullie aan?
Wij voorzien de meest courante betaalmethodes zoals
- Creditcards
- Bancontact / Mister Cash
- Paypal
- iDEAL
Verzending
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Wij vragen een deelname in de verzendkosten van €3,95 euro voor bestellingen onder de €35. Vanaf €35 verzenden wij je bestelling van tijdschriften en boeken gratis naar een adres in België. Meerdere tijdschriften in één bestelling plaatsen is dus een voordelige zaak!
Voor verzending naar Nederland rekenen we een vaste verzendkost van €5,95. Voor verzendkosten naar andere landen kan u ons contacteren via tijdschriftenwinkel@idecommedia.be.
Standaard verzendingen worden met de brievenpost meegegeven en kunnen niet gevolgd worden. Deze zendingen kunnen wat langer onderweg zijn. Je hebt de optie om voor een snellere verzending te kiezen waarbij we je pakje kunnen traceren met een code van Bpost. Een verzending binnen België met tracering kost € 5,50. Kleding wordt steeds met een track and trace verzonden.
Hoe zie ik of een product op voorraad is?
Wanneer een tijdschrift uitverkocht is, wordt dit vermeld.
Wat gebeurt er als ik meerdere producten bestel waarvan er een of meerdere tijdelijk niet op voorraad zijn?
De producten die op voorraad zijn worden onmiddellijk verstuurd. Wij doen er alles aan om de nalevering zo spoedig mogelijk en kosteloos bij u te krijgen.
Kan ik mijn pakketje laten verpakken?
Ja hoor, geen probleem. We vragen hier een bijdrage van 2,5 euro voor. U ontvangt dan een mooi ingepakt cadeautje, klaar om af te geven aan de gelukkige. U kan voor deze optie kiezen tijdens het bestelproces.
Wie levert mijn bestelling?
Alle bestellingen worden verstuurd via Bpost.
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling geleverd wordt?
Zodra uw betaling binnen is, verzenden wij meteen de producten die voorradig zijn. Binnen de 7 werkdagen hebt u uw bestelling in huis. Als u niet thuis bent, laat de postbode een briefje achter waarmee u uw bestelling kan ophalen in het postkantoor.
Waar zijn jullie gevestigd?
Idecom bv (tijdschriftenwinkel@idecommedia.be) is gevestigd in Gent.
Opgelet, dit is géén winkel, je kan hier geen bestelling komen plaatsen, ophalen of retourneren.
Idecom bv - Gouvernementstraat 32, 9000 Gent
Ruilen
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Losse tijdschriften zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.
In sommige gevallen kan retourneren wel, maar hiervoor dient u eerst met ons contact op te nemen. U kan ons dit melden via tijdschriftenwinkel@idecommedia.be. Deed u dit niet, kunnen wij teruggestuurde zendingen niet aanvaarden.
Liep er bij het bestellen toch iets fout, laat het ons dan weten en dan zoeken we samen een oplossing.
Krijg ik in geval van retourneren mijn aankoopbedrag terug?
U krijgt uw volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van uw adres naar ons, zijn voor eigen rekening.
Klachten
Mijn product is beschadigd aangekomen, wat nu?
Dat is vervelend. Wij verpakken alle bestellingen steeds zeer zorgvuldig, maar er kan altijd iets fout lopen. Laat het ons weten via tijdschriftenwinkel@idecommedia.be of op het nummer 09/296 20 24, zodat we een nieuw product kunnen opsturen.
Hoe en waar kan ik een klacht doorgeven?
Wij stellen alles in het werk om onze klanten gelukkig te maken. Mocht er onverhoopt toch iets niet naar wens zijn, vinden wij het fijn als u ons dit laat weten via tijdschriftenwinkel@idecommedia.be, zodat we samen een oplossing kunnen zoeken.
Vermeld ook steeds uw ordernummer en een telefoonnummer. Wij proberen iedereen binnen 5 werkdagen een antwoord te bezorgen.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr
Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Promoties
Doen jullie ook acties of promoties?
Acties en promoties worden aangekondigd in de nieuwsbrief. Hiervoor kan u zich inschrijven tijdens het plaatsen van een bestelling.
Abonnementen
Kan ik ook een abonnement afsluiten op jullie tijdschriften?
Ja zeker, dat kan. We hebben voor ieder tijdschrift interessante formules. U vindt deze op de website van het tijdschrift.
Voor Eos: https://www.eoswetenschap.eu/wordlid
Voor Eos Psyche&Brein: https://www.eoswetenschap.eu/inschrijfformulier-psychebrein
Voor Motoren & Toerisme: https://www.motoren-toerisme.be/abonnement
Voor Bahamontes: https://www.bahamontes.be/abonneer